vrijdag 30 oktober 2015

Gezellig aan de slag!

Hoe kun je eigenlijk het beste 'lekker' en 'gezellig' aan de slag om te gaan knutselen? Dit is natuurlijk voor iedereen anders en ook vrij persoonlijk. Maar ik deel in ieder geval graag met jullie hoe ik dit altijd doe. Wie weet halen jullie hier nog ideeën uit!

En laat mij weten hoe jullie de juiste 'vibe' creëren voor jezelf om lekker aan de slag te gaan. Ik ben benieuwd!
  • Om te beginnen start ik het liefst in een opgeruimde omgeving. Misschien niet het leukste onderdeel van het 'aan de slag gaan'. Maar wel belangrijk! Door om je heen op te ruimen zorg je voor rust en je zult merken dat je dan uiteindelijk meer ontspanning haalt uit het moment. Eerst lekker opruimen dus als het nog niet opgeruimd is.
  • Zorg dan dat je alles bij de hand hebt waarvan je weet dat je dit nodig gaat hebben. Dan hoef je niet elke keer op te staan om weer iets te pakken. Lekker alles verzamelen zodat je het bij de hand hebt.
  • En iets wat je eigenlijk als eerste moet doen, helpt namelijk ook bij het opruimen... Een muziekje aan zetten! Zet bijvoorbeeld lekker de (internet)radio aan of je favoriete cd. Dit brengt je vaak al in de stemming en helpt vooral om de stemming erin te houden. Ook niet onbelangrijk! :)
  • Pak ondertussen ook iets lekkers te drinken en te snacken voor jezelf. Gun jezelf tussendoor de tijd voor een plaspauze en haal dan direct nog iets te drinken. Een beetje beweging tussendoor zorgt ervoor dat je hoofd even tot rust kan komen. Dan komen al je gedachten vaak ook gelijk op orde. Dat is gelukkig niet altijd nodig, maar kan sowieso wel erg fijn zijn.
  • Ook niet zo gek om regelmatig gezellig samen met iemand anders aan de slag te gaan. Nodig je vriendin(nen) uit, je moeder of je buurvrouw.
    En ga gezellig samen iets doen! 
  • En tot slot, stop op tijd! Dit klinkt misschien een beetje gek, maar zo houdt je het juist leuk voor jezelf. Door op een 'piek' te stoppen heb je de volgende keer extra veel zin om weer lekker aan de slag te gaan. Alleen maar positief dus!
  • Als ik zeker weet dat ik snel weer verder aan de slag ga om iets af te maken. Dan laat ik veel spullen liggen op mijn bureau. Ik ga dan pas opruimen als ik ook echt klaar ben met waarmee ik bezig ben.
    Dit kan natuurlijk niet voor iedereen. Heb je geen ruimte om iets te laten liggen? Neem dan bijvoorbeeld een leuke mand of bak en verzamel hier aan het eind alle spullen in. Houdt dit bij elkaar tot je project af is en ruim het daarna pas op.
Tijd voor het volgende project? :)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten